با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ فناوری پوشیدنی که موجب تعادل بیماران مبتلا به پارکینسون می شود
زیارت عاشورا

دانشمندان سوئدی موفق به طراحی نوعی فناوری پوشیدنی شده اند که باعث تعادل بیماران مبتلا به پارکینسون می شود .

این سیستم پوشیدنی باعث تحریک سیستم دهلیزی بیمار شده و تعادل بیمار را فراهم می کند .(سیستم دهلیزی یک سیستم حسی در میان گوش داخلی است و مغز از آن برای حفظ تعادل بدن استفاده می کند.)

بیمار مبتلا به پارکینسون

بیمار مبتلا به پارکینسون

این دستگاه با تولید نویز های محرک به تحریک سیستم دهلیزی کمک کرده و موجب حفظ تعادل بیمار می شود . این محصول به راحتی در جیب بیمار جا شده و محققان امیدوارند که این محصول تا پنج سال آینده به بازار عرضه شود .

یکی از علائم بیماری پارکینسون عدم تعادل فرد مبتلا می باشد که معمولا در سنین پس از ۶۰ سالگی بروز می کند اما گاهی در جوانان هم این بیماری مشاهده شده است .

نتایج گسترده مربوط به این دستاورد در نشریه Brain Stimulation منتشر شده است .

در آخر هم اطلاعاتی در مورد بیماری پارکینسون،در اختیار شما می گزاریم.

پارکینسون

بیماری پارکینسون (Parkinson’s Disease یا PD) برای اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکترجیمز پارکینسون (James Parkinson) در سال ۱۸۱۷ میلادی توصیف شد او نام این بیماری را “فلج‌لرزان” نامید که امروزه آن را تحت عنوان بیماری پارکینسون می‌شناسند.
بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن تر که مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی ، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است . این اختلال هنگام رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهند.
پارکینسون از جمله بیماریهای مغز و اعصاب در سنین بعد از ‪ ۶۰‬سالگی است از هر ‪ ۱۰۰‬نفر بالای ‪ ۶۰‬سال یک نفر به پارکینسون مبتلا می‌شوند.البته این بیماری گاه در افراد جوانتر هم دیده می‌شود که پنج تا ‪ ۱۰‬درصد بیماران را تشکیل می‌دهند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393برچسب:, | 8:39 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |